چگونه یک ایمیل درخواست شغلی بنویسیم؟
۱۴۰۱/۰۲/۰۶ تاریخ انتشار

چه زمانی باید به فکر ارسال ایمیل درخواست شغلی باشید؟

به‌طور معمول، امکان ارسال این ایمیل در هر زمانی مهیا است، با این‌حال اگر به اصول زیر دقت کنید شانس موفقیت بیشتر می‌شود:

  • هنگامی که شرکت در آگهی استخدامی یا سایت از کارجویان درخواست می‌کند رزومه و مدارک موردنیاز را از طریق ایمیل برای شرکت ارسال کنند. 
  • به‌دنبال شغلی باشید که در فهرست فرصت‌های شغلی باز کسب‌وکار نباشند. 
  • هیچ مکانیزم آنلاینی نباشد که برای ارسال رزومه از آن استفاده کنید. 
  • مدیر یا فرد استخدام‌کننده از شما درخواست کند رزومه را از طریق ایمیل به‌جای روش‌های رایج ارسال کنید
  • به‌دنبال موقعیت شغلی در شرکتی باشید که زیاد بزرگ نیست و شرکت از مکانیزم‌های استخدام شغلی استفاده نمی‌کند. 

در ایمیل شغلی به‌چه نکاتی باید دقت کنید

در هنگام نوشتن ایمیل درخواست موقعیت شغلی باید به نکاتی اشاره کنید که اهمیت زیادی دارند. از جمله این موارد باید به دلیل ارسال ایمیل، عنوان شغلی که متقاضی کسب آن هستید، نام کامل و اطلاعات تماس، معیارهایی که شما را برای موقعیت شغلی به گزینه مناسبی تبدیل می‌کند، رزومه، مدارک درخواستی مرتبط با عنوان شغلی و مهارت‌هایی که در گذشته کسب کرده‌اید اشاره کرد. 

چگونه درخواست شغلی را از طریق ایمیل ارسال کنیم؟

مراحل و مدارکی که برای ارسال یک موقعیت شغلی از طریق ایمیل باید پشت سر بگذارید و به آن‌ها نیاز دارید به شرح زیر است:

  • آماده‌سازی مدارک: اولین گام برای تنظیم ایمیل درخواست شغلی، آماده‌سازی مدارکی است که برای ارسال در ایمیل نیاز است. این مدارک شامل رزومه، معرفی‌نامه و سایر مدارک درخواست‌شده برای آن موقعیت شغلی است. این مدارک باید در یک فایل ورد یا PDF برای شرکت ارسال شوند تا مطمئن شوید دریافت‌کننده بدون مشکل قادر به باز کردن خواندن آن‌ها است. نام خود را در عنوان هر فایل قید کنید تا دریافت‌کننده بداند که مدارک چه کسی را دریافت کرده است. 
  • نوشتن متن ایمیل درخواست شغلی: در مرحله بعد باید متن ایمیلی که قرار است همراه مدارک ارسال شوند را تنظیم کنید. همان‌گونه که اشاره شد، بهتر است از معرفی‌نامه در قالب متن ایمیل استفاده کنید یا نسخه‌ای از معرفی‌نامه را در ایمیل ضمیمه کنید متن ایمیل شامل سلام با مخاطب قراردادن خواننده، 1 یا 2 پاراگراف توضیح در مورد ارسال ایمیل درخواست شغل و شرح صلاحیت‌ها و در انتها شماره تماس است. در انتها نیز از وقتی که خواننده برای مطالعه ایمیل صرف کرده تشکر کنید. علاوه بر این، باید قید کنید که مدارک موردنیاز به ایمیل ضمیمه شده‌اند. علاوه بر این، می‌توانید اطلاعات دیگری نیز در متن ایمیل قرار دهید. به‌طور مثال، چگونگی آشنایی با فرصت شغلی را قید کنید. 
  • انتخاب موضوعی کوتاه و روشن برای ایمیل: موضوع ایمیل درخواست شغل در موفقیت اهمیت زیادی دارد، زیرا مدیران به سرعت با مشاهده می‌توانند محتوای ایمیل را متوجه شوند یا به‌سادگی از کنار آن عبور کنند. به بیان دقیق‌تر، مدیران استخدامی برای عنوان‌های شغلی ایمیل‌های زیادی دریافت می‌کنند. به همین دلیل انتخاب موضوعی مختصر و روشن تا حد زیادی باعث موفقیت‌تان می‌شود. 
  • پایان دادن به ایمیل با امضا: در انتهای ایمیل خود را امضا کنید. این امضا به نام کامل و اطلاعات تماس که شامل شماره تلفن، ایمیل و حساب‌های کاربری در شبکه‌های اجتماعی می‌شود و قصد دارید با مصاحبه‌کننده به‌اشتراک قرار دهید اشاره دارند. 
  • اضافه کردن ضمایم: در گام بعدی و قبل از ارسال رزومه، بهتر است معرفی‌نامه و سایر مدارک موردنیاز را در ایمیل درج کنید. بنابراین فایل‌های موردنیاز باید به ایمیل ضمیمه باشند. 
  • بررسی، تصحیح و ارسال ایمیل: قبل از ارسال ایمیل آن‌را مرور کنید و اشتباهات احتمالی را برطرف کنید تا نشان دهید یک فرد حرفه‌ای است. در بیشتر موارد اشتباهات شامل غلط‌های املایی می‌شوند. برای محکم‌کاری بهتر است ایمیل را یکبار برای خودتان ارسال کنید و اگر همه چیز درست بود و پیوست‌ها همراه نامه بودند در ادامه آن‌را برای شرکت موردنظر ارسال کنید. 

در زمان نوشتن ایمیل درخواست شغل به این موارد دقت کنید

در کنار نکاتی که باید به آن‌ها دقت کنید چند نکته مهم دیگر نیز وجود دارند که توجه به آن‌ها شانس موفقیت را بیشتر می‌کنند. این نکات به‌شرح زیر هستند:

  • در صورت امکان، نام دریافت‌کننده را در ابتدا قرار دهید. 
  • جزییات مربوط به چگونگی پیدا کردن فرصت شغلی که شامل مکان و تاریخ مشاهده آگهی می‌شود را درج کنید. 
  • عبارات مورداستفاده در رزومه را در متن ایمیل تکرار نکنید. 
  • اگر شخصی شما را برای این موقعیت شغلی معرفی کرده، حتما در ایمیل درج کنید. 
  • برای اطمینان از امکان باز کردن مدرک توسط گیرنده، تمامی فایل‌ها را در قالب PDF آماده و ارسال کنید. 

قالب یک درخواست شغلی چگونه است؟

به‌طور معمول ایمیل‌هایی که اشاره به درخواست شغلی دارند به این صورت آغاز می‌شوند. 

موضوع ایمیل: نام، عنوان شغل، شماره ارجاع برای موقعیت شغلی موردنظر

مدیر استخدام ..... عزیز سلام

پاراگراف اول

برای موقعیت شغلی و تشریح خودتان چند خط بنویسید. علاوه بر این، نحوه آشنایی با فرصت شغلی را مشخص کنید. اگر شخصی شما را به شرکت معرفی کرده، نام او را درج کنید. علاوه بر این، دلیل علاقه خود به این موقعیت شغلی را نیز شرح دهید. 

پاراگراف دوم

مدارک خاص موردنیاز برای فرصت شغلی موردنظر که نشان می‌دهد فرد مناسبی برای استخدام هستید را شرح دهید. علاوه بر این، در ایمیل، تحصیلات و تجربیات مرتبط خود و اگر در زمینه‌های دیگری صاحب مهارت هستید را شرح دهید. بهتر است این موارد بیشتر از دو مورد نشوند. 

پاراگراف سوم

به فایل‌های ضمیمه شده اشاره کنید و به دریافت‌کننده الاع دهید در صورت نیاز خوشحال می‌شود اطلاعات بیشتری ارایه کنید. از دریافت‌کننده بابت وقتی که صرف خواندن ایمیل کرده تشکر کنید. 

بند نهایی

از گیرنده دومرتبه تشکر کرده و از جمله‌ای جذاب برای نشان دادن ادل خود استفاده کنید. به‌طور مثال، با احترام..... در انتهاب ایمیل را امضا و اطلاعات تماس را درج کنید. 

به این مطلب چند ستاره می‌دهید؟(امتیاز: 4.8 - رای: 2)

ثبت نظر تعداد نظرات: 0 تعداد نظرات: 0
usersvg